Ahad, 30 Ogos 2009

~NotHiNg 2 Do~

Argghhh......sejak blk dr Baling ni malas aku ni makin menjadi2 plak..
mcm2 cara aku wat nk bg kemalasan ak yg di tahap cipan ni leh reduce or invisible sera merta..
Bunyi mcm semua assignment dh settle jerk..
tp hakikatnya keje aku still melambak lg…
br separuh jer yg siap…huhuhu..mcm mane nie..
planning nk settlekn sblm blk cutie raye..
coz time raye leh aku meronggeng sepuas2 hatinya…
help me God !!! so skang ak senaraikan apa keje yg aku wat sepanjang cuti merdeka ni..!!check it out!!!

Sabtu 29 ogos 2009

dlm duk rilex2, bermalas-malasan dan meronggeng pale otak aku tetap serabut..
dalam 8 hari berpuasa ni mcm2 aku wat n pikior..program konsultasi yg x jln2 lg..ntah biler la nk settle nie..adoi la..pening n serabut..
nak analisis data tesis lg…mcm nk nangis..HUwaaa…program dh running dh ari khamis n jumaat ari 2..tggl nk analisis jer dh..tp x tau biler nk start..
tp dlm duk serabut ni sempat jgk aku wat byk bnda yg x berapa berfaedah ngan kwn2 n housemate aku..
blk jer dr Baling leh lg ak planning tok berbuka same2 ngan dak2 team tesis aku…
mengabih duit dlm poket aku…kui3…
n then hari ni bleh plak on the spot ak planning ngan dak2 umah aku tok berbuka kt luar lg..
tp x jadi cz amani blk kg..so xleh pinjam kreta..tp ak tetap gak nk kuar atas alasan ak nk cr kasut..huhuhuh..
yatie pun pinjam kreta ngan pakcik guard..nsb baik dpt..hooray…!!!jalan2 lg..
ak pun g la Bandar metropolitan tg malim ni..hahahaha..
smpi jer kt Bandar 2 semua kedai dh pasang lagu raye..mcm siot jerk..
ni wat kn aku membuak2 nk blk umah..huhuhuh..pas 2 ak trus g kedai kasut…giosardi..
2 la yg plg branded kt TM ni..celah mane ko nk cr Butik Hush Puppies n Bonia kt cniee..
smpi jer kedai 2, tnpe piker pjg ak blasah smpi 2 kasut..puas hati aku..hahhahaha.
2 la cara ak nk lpskan tensen..zeti dh pening pale tggu aku usha kasut..hehehe..nasib ko la zeti..
settle jer beli kasut, aku n zeti g cucuk duit…
bengang giler ak biler ak tekan no pin, ATM 2 leh ckp slh tekan no pin..berasap jgk aku..
last2 zeti yg tlg aku..tekan duit kt mesin satu lg…lps 2 trus ak g jumpa yana n yati n ajak diorg g pasar basah..
cz kitorg plan nk msk sup ayam..Are-da plak xder..so nk tak nak aku kena la tunjuk skill ak msk..
kwn2 aku mcm x confident jer aku leh masak..erm..yela..slalunya klu are-da ada semua serahkan kt
are-da..so kali ni korg rasa plak masakan aku…hahahaha…sampai menjilat ibu jari kaki..
so ari sabtu dak2 umah C211 berbuka dengan sup ayam,telur dadar, ikan tamban masin, sambal belacan n ari sirap limau..terangkat masing2..
smpi kn dak umah sebelah (umah dayah) pun t’angkat jgk mkn sup aku..hehehe..bangga aku..
malam 2 ak, yati, yana n zeti wat kptsn utk tido awal..kul 10 umah ak dh senyap sunyi..

Ahad, 30 ogos 2009

erm..hari ni plak aku still mls mcm ari2 sblmnya..huhuhu..ape nk jd la..
smua org dlm umah ak ni mengalami sindrom yg sama..
utk hilangkan bosan ak mula wat keje bengong..
celik mata jer ak trus g kacau dak2 bilik dua..kacau yati n zeti..hahahahaa..
suka ak coz zeti terjerit2 kena sakat ngan aku…yehaaa…ak Berjaya utk bagi diorg mereng pagi2 buta..keh3..
dh abes sakat kwn2, aku on ym..ak msg ~prince Charming~ ajak dia ym ngan aku..
tp time 2 ~prince Charming~ kt luar..biasa la..g bayar kreta laa..bil astro la..n segala jenis bil2 yg ada..
so aku tggu smpi dia masuk ofis blk..aku kena ym ngan dia, cz ptg ni dia nk blk kg…huhuhu..miss him so much..
sementara tggu ~prince Charming~ ak check facebook, email, friendster n etc…
biler ~Prince Charming~ online jer aku trus ajak dia mein chess n dam..bkn setakat 2 jer..mcm2 bnda aku mein..mein lukis2 kt doddles..ntah hape2 aku nie..2 tandanya aku mmg boring sgt2..
pas ym ngan ~prince Charming~ aku mandi..pas 2 aku tmnkan yana wat keje sambil aku baca novel..
cet..sempat lg baca novel sdgkn ari selasa ni ada test kaunseling islam..sengal2…
setelah beberapa kali “batu Belah Batu Bertangkup” aku ni melopong..aku pun masuk bilik n trus membuta smpi kol 5.30..lame giler tido..
utk berbuka hari ni aku just masak nasi goring jerk..mls nk trun bwh..tetibe zeti gtau are-da blk ari ni..yeahhaaa..MAMA dh blk..so xyah nk msk…
so ari ni berbuka ngan nasi goreng, air kosong, n mknn yg are-da n zeti beli kt bazaar td (kuih2, rendang kerang n ayam percik)..nikmat tau mkn ramai2 n kongsi mknn..
mlm plak pas isyak aku g cc coz dayah gtau ada discussion Modifikasi..smpi cc xder sape pun yg ada except Fath..mmg btol sangkaan aku,,xder sape hanya kami berdua..aku pun sambung smua keja2 Modie 2…
settle jer ak blk umah, ak lepak ngan dak2 umah..

Isnin,31 ogos 2009..
sambut merdeka???sambut ker???xder pun..ak menghabiskan masa dgn xtvt mkn supper..hahahaha..
n last skali xtvt mlm ni ialah tgk movie..best movie 2…
tajuknya “TAKEN”..sedih n action…kisah pengorbanan seorang bapa…
n d last but not least..ak update blog la…ni pun sbb ak ngantok…coz aku dh telan Nescafe panas 1 gelas besor…hahahaaa…pas ni aku nk tido..so tggu la entry yg len..tgk ape lg xtvt yg aku wat k..daa…

~my last word at 4.36 am~..

p/s: Miss my ~PRINCE CHARMING SO MUCH~

0 ulasan:

Catat Ulasan