Jumaat, 31 Julai 2009

SAAT2 MENJADI STUDENT YG DIKUARANTIN..

smalam aku blk ke klang after pengetua arahkan sesape yg sihat leh pulang ke kampung masing-masing.mula2 ak call abah suh abah amik ak kt kolej..pas 2 terjumpa ngan dayah. dia ajak blk skali n shafiq (bf dayah) pun nk blk klang..dayah ckp smua dak klang nk konvoi skali.ak pun setuju jer laa..ak call abah n abah benarkan...

so ak blk jer umah trus je bersiap ala kadar. blk klang dgn hanya bawak beg sandang jer..gambel giler..x penah blk sesempi mcm 2..dh la blk dgn tshirt biasa jer..huhuhu..mcm darurat plak..sblm 2 ak der gtau yana yg tekak aku sakit..payah nk telan air or mknn..kol 6 aku dgn dayah, athirah,shafiq, nurul,sue, sofie n adik ipar dayah konvoi g stesen KTM..konvoi dgn bas..hehehehe..kitorg amik tiket dan rupe2nya 2
train last utk ke rawang..ak dgn beberapa kwn yg lain berlari ke jejantas utk pergi ke platform 2..mengah giler.n dayah plak nasib baik smpt amik tiket last minute sbb ka touch n go dia xleh guna..2 la blgak sgt ngan aku..hahahaha..

masuk jer dlm train, aku tgk semua seat dh penuh, so aku n mmbr2 amik keputusan duk ujung kali..ada yg berdiri n ada yg bersila..panas giler..berpeluh-peluh..ira cadangkan nk duk luar dgn sorg pekerja komuter 2..so aku, sofie n ira wat keje giler..duk luar berdiri..dptla angin..best woo..kwn2 ak ni plak x abes sakat aku..mentang2 la ak first time blk ramai2 ngan kawan2..terdesak beb..klu x, xder la aku bersusah payah mcm nie..huhuhuhu,terasa mcm blk raya pun ada,,hahahah..

sampai je stesen rawang kitorg turun..amik tiket trus ke klang..ira n dayah plak nk g kajang n serdang..so smpi kl sentral je la kitorg bersama. masa kt stesen 2 blh plak kitorg ni amik gmbo ramai2 mcm org br kuar dr hutan..hahaha..seronok pun ada..penat pun ada..tp time 2 badan aku dh terasa lain dah..seram sejuk..tp ak xmo layan..biler train sampai kami semua berebut naik train..biasa la stdnt upsi.lg2 dak KAb..dh biasa berebut2 ni..hasil drpd keje tolak menolak kami semua dapat duduk..time 2 ak nmpk sorg tutor KAUNSELINg, CIk FAIZURA ngan kwn dia..dia pun nk blk jgk..sape x cuak beb..kitorg ni smua duk dlm train dh mcm geng power ranger @ transformers..masing2 pki mask..

sampai je KL sentral, ak, sofie, shafiq, nurul n sue kuar sbb nk tkar train blk ke klang..smua org pndang kitorg..ceehh..prasan jerk..biler dlm train jer..ak ckp ngan sofie, yg aku x sedap badan..sofie pun sependapat ngan aku..shafiq pun ckp bnda yg same..time dlm train, housemate aku, yatie call ak..dia kate prgam tok tesis 2 stil jgk on even upsi dh ditutup.lgpun dr nasir n pihak asrama yg suh sgt2 kitorg jlnkn prgram mcm 2..aku ni dh terpkir mcm2..mesti kena mrh dgn abah sbb last2 minute jd mcm nie..tp aku diamkan jer..

smpi kt stesen klang kitorg smua berpecah..nurul n sue trus ke port klang..aku, sofie n shafiq trun..fmly masing2 amik kt stesen..mlm 2 tekak aku makin sakit..kepala pun pennig..dh la lapar..blk jer umah ak trus cr mknn..nasib baik la ade mknn..tp ak plih mkn roti jer..sbb aku kn on diet..hehehehe..


keesokkan harinya, ak dpt tau prgrm 2 tetap jgk nk dibuat..ak dh hangin satu badan..bkn ape..Klu pihak HEp tau mcm mane?haru btoi...ak dh mula demam..tp ak gagahkan jgk..yatie plak gtau ak dia dh mula sakit tekak..dayah plak demam mcm ak..mcm mane ni nk wat program klu kitorg demam..ptg 2 after abah blk, aku ckp aku nk g klinik..abah cepat2 bwk aku klinik kerajaan..better g klinik kerajaan bile ada simptom2 mcm ni coz sng pihak diorg nk refer ke hospital klu ada ape2..tp suhu badan aku panas ckit jer..37.5 celcius..doktor pun ada ckp klu demam kebah jgk, diorg suh anta trus ke hospital..huhuhuh..xmo..

ptg 2 jgk ak dpt call dr pua..pua tanye keadaan ak..ak ckp ak ok jer..mmg ok pun klu nk dibandingkan dgn kwn2 ak yg len..lg truk..smpi 39 celcius..panas giler..pua ni lg kesian..disebabkan H1N1 ni dia dh rugi duit tiket RM 600 semata-mata kerana tukar tarikh tiket utk pulan ke sarawak..isu ni biarlah menjadi rahsia kami..sebab kita hanya mampu merancang, ALLAH yg menentukan..huhuhuhu..ak serahkan pada pua n yatie utk bincang dgn pihak satu lg berkenaan perlunya pembatalan/penundaan program ni memandangkan keadaan kesihatan aku dan beberapa org lg x mengizinkan.

hari ni, aku ym ngan yatie...program 2 confirm ditunda..yatie uruskan pasal surat penundaan tarikh program utk di faxkn ke pihak pengurusan lokasi prgrma..lega jgk ak..bkn sebab nk ngelat or anything..tp disbbkn ada antara kitorg yg demam n takut plak bwk virus ke tmpt 2..lgpun smalam tgk dlm brite area lokasi prgram 2 pun dh tutup akibat penularan H1N1..erm..ntah laa..hope pas ni segala urusan dipermudahkan..akibat virus nie semua program terpaksa ditangguh..kls smua dibatalkan..assigment plak terpaksa ditunda utk disubmitkan kpd lecturer..tp after blk cuti ni,sure aku kena anta pamplet MDD, jurnal modi, assingment group 3 konsutasi n mind term test..huhuhuhu..parah2..tensen2..


~p/s: doakan aku semoga cepat sembuh dari demam ek..huhuhuhu

0 ulasan:

Catat Ulasan